21. helmikuuta 2018

Hei hei kurpitsalatte, nyt on banaanin vuoro.

Kahvi on mulle erittäin tärkeä asia. Lähes pyhä varsinkin näin silmäpussiaikakautena, jos tiedätte mitä tarkoitan.
Tuore, vastajauhettu, musta laadukas kahvi. Ilman sitä ei mun päivä vaan lähde käyntiin. Juon kahvini mustana, sopivasti jäähtyneenä ihan sellaisenaan ja jos oikein haluan herkutella, nappaan kylkeen muutaman palan lakritsia. Juon kahvia noin viisi kuppia päivässä, mutta kompensoin sitä juomalla vettä noin kolme litraa. Et ei se sitten ehkä ole niin paha?






Itse käytän suodatinkahviin tummia espressopapuja ja jauhan niitä aina ennen keittoa sopivan määrän, jotta maku olisi mahdollisimman syvä ja herkullinen.
Välillä mikrotan kahvia, ja juon sitä vaikka se olisi seissyt ja kerännyt valtavan määrän huonoja happoja, mutta koska kahvi.

Viime viikolla mun seuraamat sosiaaliset mediat täyttyivät pikkuhiljaa uudesta kahvitrendistä, nimittäin Banana Coffee:sta. Ihania herkkukuvia ja erilaisia ohjeita. Näyttää siis kovasti siltä, että kurpitsalattet on nyt juotu, ja tänä keväänä mennään banaaneilla.

Kokeilin muutamaa eri variaatiota  ja tämän koin parhaaksi, lämmin suositus.

Kylmä banaanikaffe:
2 annosta:
1 iso tummunut banaani jäisenä
(pilko palasiksi ja pakasta)
2 dl kauramaitoa (tai mitä sitten itse suositkaan)
1-2 tl hunajaa
2 dl kylmää vahvaa kahvia

Laita banaanit, hunaja ja maito blenderiin ja kaada blendauksen jälkeen tiheän siivilän läpi lasiin, halutessa lisää muutama jääpala ja kaada joukkoon tumma kahvi.

Itse käytin pannuun jäänyttä eilistä kahvia, mutta tuoreesta varmasti tulee vielä parempaa. Espressosta erityisen herkkua. Jos et pidä banaanista, tämä ei ole sinun kahvisi, mun mies sanoi kauniin kiitos ein ekan kulauksen jälkeen, mutta itse pidin kyllä kovasti.






Joko sinä ja ystäväsi olette testanneet uuden trendin? Piditkö? Jaa ihmeessä tämä ohje ystävillesikin.
Seuraathan meitä jo facebookissa sekä instagramissa?
Herkullisia kahvihetkiä,

Ida

4 kommenttia:

  1. Mä tunnistan itseni kahvinjuojana tästä tekstistä.
    Kokeilin reseptiä, toimii, jos tykkää kylmistä kahvijuomista.
    Mä oon aika puritanisti kahvin suhteen, sen pitäö olla vahvaa, mustaa ja kuumaa.

    VastaaPoista
  2. Minä rakastan kahvia mutta en pidä kahvin mausta jos siinä on makeutta, joten en usko että tämä olisi minun juttu. Haluan kuitenkin kokeilla, joten tämä menee testiin!

    VastaaPoista
  3. Ollaan jäisiä banaaneja, mansikoita ja appelsiinimehua tehty smoothieksi. Tuota kahvia voisi kokeilla, sitten kun kuvittelen jaksavani pestä blenderin. 👌🍦

    VastaaPoista
  4. Kuulostaa ihanalta. Mulle ei oo koko raskausaikana uponnut kahvi ollenkaan ja voi että miten mä kaipaan sitä!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. ❤