Kaksplus.fi

9. toukokuuta 2017

Mutsin sairasloma. Huono omatunto vai ansaittu lepo?

Miten melkein kolmekymppinen nainen valmistautuu päiväkirurgiseen leikkaukseen?

No se ostaa noin kolme kiloa jäätelöä, ja uuden tyynyn. Eihän siihen leikkaukseen valmistuta, vaan siihen sairaslomaan? 

En ole raskaana, vain lihonut.


Mä olen tunnettu siitä, että mä imen itseeni kaikki mahdolliset lastentaudit ihan vaan niitä katsomalla. Jos päiväkodissa sanotaan että siellä on noroa, voin jo soittaa töihin etten pääse huomenna. Jos mulle tulee flunssa, on se ainakin korvatulehdus. 
Nyt viimevuosina mua on erityisesti kiusannut nielutulehdukset. Viime talvena aika pahasti, kun hiffasin sen angiinan liian myöhään, ja se tulehdus pääsi kurkkuun ikävänä paiseena. Silloin me sovittiin lääkärin kanssa, että on parempi että ne poistettaisiin ennen seuraavaa räkäkautta. Ja nyt se jo tuli. Se aika. Ja mua jännittää!


Liti-muijan herkut.


Mua ei oikeastaan jännitä se leikkaus, vaan ne päivät sen jälkeen. Niinkuin juuri kirjoitin, miellä asuu kaksi ihanaa lasta, joita riivaa uskomattoman voimakas uhma.

Pojat saavat olla päiväkodissa sen toiminnallisen ajan päivästä, noin kolmena päivänä viikosta, kun minä olen sairaslomalla. Se ajan olen päättänyt (yrittää) levätä. Mutta miten? Mulle tulee välittömästi fiilis, että jos mä nyt oon kotona, pitää mun tehdä jotain. Siivota, pyykätä, maalata tai tehdä pihahommia. Kerta mä vaan oon nyt "vaan kotona." 


Sitten kun jädet tulee korvista, tulee smoothiet.


Onneksi isovanhemmat on olemassa, ne ihanat timantit jotka jeesaavat poikien kanssa, kun lasten isäkin tekee pitkää päivää. Mutta kuka jeesaa mua  mun ajatusten kanssa, ja saa mun päähän se ajatuksen, että mulla on ihan oikeus kerrankin  vain olla, sairaslomalla. Ilman huonoa omaatuntoa, ja syyllisyydentuntoa. Vai onko?





ps. Tämä ei ole Lidlin maksettu mainos.
 
Ida
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. ❤