Kaksplus.fi

2. toukokuuta 2017

Esikoisen eka harrastus.

Mun esikoinen. Mun silmäterä. Mun ylpeyden aihe. Mun kopio. Mun rakkaus.

Aina äidin vauva.


Itkua tihrustaen mun on myönnettävä itselleni, että mun vauva, tuo tumma ja tulinen uhmaava reilu metrin mittainen ei ole enää vauva. Hän on jo kolme ja puoli vuotias. KOLME JA PUOLIVUOTIAS isopoika. 

Kuvassa myös Lukan tuleva vaimo.


Mun isopoika. Luka. Hänellä alkoi viikko sitten hänen ensimmäinen harrastuksensa. Ja miten ylpeä mä hänestä olen!
Kyllä te tiedätte sen tunteen, kun sun tekis mieli tyyliin bussipysäkillä näyttää se hassunhauska kuva sun lapsesta, ja kertoa miten hän niin reippaasti meni jonossa sinne pukkariin niiden muiden pienten lasten kanssa. Niin hän oli suloinen ja reipas!
Ainakin jokainen mun työkaveri, naapuri  ja random asiakas todellakin tietää, että minun lapseni aloitti uimakoulun! 

Äidinpoika.


Mutta miksi uinti? Mun mielestä uimataito on maailman edullisin ja yksinkertaisin henkivakuutus, ja mä todellakin haluan sellaisen bonuslisän poikien vakuutuksiin heti, kun se vain on mahdollista.
Eihän ne siellä alkuun mitään uintia opettele, vaan ihan pikkuhiljaa. Onhan kolmevuotias vielä niin kovin pieni. Jo se, että se lapsi menee sinne ilman vanhempia, on mun silmään jo todella hieno ja iso asia.
Ryhmässä on lapsia noin kymmenen, ja sillä kerralla ohjaajia oli kolme. Yksi heistä oli kahden nuorimman (Luka ja Veikko) kanssa lähes pelkästään. Alkuun pojat vain istuskelivat altaan reunalla ujoina varpaitaan kastellen, mutta kyllä se rohkaiseva uima-opettaja ne sinne altaaseen vaan sai.
Ja mä halkeilin ylpeydestä, join kahvia nenä kiinni lasissa ja nielin kyyneleitä. Mun vauva!

Itsehän opin uimaan kolmevuotiaana, joten odotukset ovat korkealla. (Viitsi vitsi.)
 

Se tunne oli todella hämmentävä. Mä olin niin ylpeä, että ihan itketti.
Ja hän vielä piti siitä niin paljon, että kysyi heti autossa, että "Koska me äiti mennään uudestaan uima-kouluu?", tyytyväisenä myhäillen vastasin, että "Heti viikon päästä muru."
Hän myös muisti koko viikon kertoa aina kaikille, että hän on nyt aloittanut uima-koulun. Ja niin kovin ylpeänä. (-Myös lapsi, ei vain äiti siinä vieressä.)
 
Me oltais haluttu, että hän olisi jo viime syksynä aloittanut jonkun (urheilun), mutta päiväkodin jengi (onneksi) jarrutteli hieman todetessaan, että ehkä meidän hektiseen arkeen kun lisätään pienille lapsille yhtäkkiä päiväkoti kuvioihin, olisi ihan viisasta sen harrastuksen aloittamista lykätä. Tuo neuvo olikin erittäin arvokas. Päiväkodin aloitus oli niin pojille, kuin vanhemmillekin oikeastaan aika raskasta. Miljoona asiaa muistettavana, ja koko ajan menossa. 
Ne vähät hetket mitä me ollaan ehditty perheenä olla kotona, me ollaan oikeastaan vain oltu, ja juteltu miten kenenkin päivät ovat menneet. (ja siivottu.) Mutta nyt me uskallettiin tehdä peliliike, ja ottaa isommalle se yksi oma juttu, kerran viikossa. Pikkuhiljaa, ne sanovat. Eikö vain?
Pienempi onkin niin pallojen perään, että ehkä se  minifutis vois sitten seuraavaksi olla listalla, hänen kohdallaan..


Huumorimiehiä.


Minkä ikäisenä teidän lapset ovat aloittaneet oman harrastuksen? Minkä?

Ida

5 kommenttia:

  1. Missä Luka on uimakoulussa? Meillä olisi 3v poika ja haluttaisiin hänet myös laittaa uimakouluun, rakastaa uimista/touhuamista vedessä. Mutta kun niissä on usein ikävaatimus 5-6 vuotta. Ainakin tuossa impivaarassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa!
      Raision ulpukassa on joka perjantai kirppu-ryhmä, joka on suunnattu just 3-4 vuotiaille, mutta oli sielä eniten 5 vuotiaita.
      Sinne vaan! Klo15 on yhteinen välipala, ja vedessä ovat 15:30-16:30.

      Poista
  2. Itse olin kans just sen 3vuotta kun vanhemmat tanssisalille vei. Vielä parinkymmenen vuodenjälkeenkin löydän itseni samasta salista joka viikko:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. IHANAA!Aivan mahtavaa! Just tota mä salaa toivon. :)

      Poista
  3. Meillä ei vielä harrasteta 2,5 v:n kanssa mitään, mutta hankin jo valmiiksi golfkamppeet ja ollaan kotipihassa vähän haettu mielenkiintoa. Pitää vielä muutama vuosi odottaa että pääsee suorittamaan green cardin. :)

    Sitä ennen olisi mukavaa aloittaa joku toinen harrastus :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. ❤