Kaksplus.fi

12. kesäkuuta 2016

Uusia ystäviä aikuisiällä?

Mä olen monta kertaa harmitellut, että miten kurjaa on kun ystävät useasti haihtuvat kuin pieru saharaan,  kun sä saat lapsia. Tottakai ne helmet pysyy, eikä kaikkoa  vaikka mitä sattuisi. Mutta miten saada uusia ystäviä aikuisiällä?

Heidi.


Mulla on kyllä käynyt uskomaton hillomunkki tämän(kin) asian suhteen. Useampi vanha on kyllä jäänyt, mutta kadonneiden tilalle olen saanut kymmeniä uusia, saman elämäntilanteen (ainakin nyt osittain) omaavia upeita ihmisiä.


Mimmi.


Onhan se totta, että ystävyyssuhteet tarvitsevat kahta osapuolta että ne toimivat. Pitäähän niitäkin huoltaa niinkuin parisuhdetta. Todellakin myönnän itse olleeni "huono ystävä", sillä kaksi pientä kyllä pitää huolen siitä, ettei kelloa tarvitse paljon katsella. (Tekosyy? Taitaa olla. Kyllä aina ehtii laittaa viestin tai soittaa pikaisesti että mitä Sulle kuuluu?)
Varsinkin nyt, kun olen palannut työelämään eikä pojat ole vielä hoidossa, ei tosiaankaan tarvitse paljon miettiä mitä ja missä tekee.
Simppeli, "mitä sulle kuuluu?"  tekstari ihan oikeasti voi pelastaa jonkun päivän.

Leeni.


Mutta ai että miten mukavaa se on, kun on joku jolle voit soittaa milloin vain. Joku muu kuin sun mies. Ystävät ovat niin tärkeitä, ei vitsit miten tärkeitä.

Mulla on muutama spesiaalitapaus, joihin olen tutustunut vähän normaalia tapaa poiketen. Mulle se normaali on siis  koulu. Tai oikeastaan koulut. Niistä mun vanhimmat ystävät on saatu.

Ruut.

Kourallinen niitä parhaita on puhtaasti (työ)kavereita. Mä olen aina ollut todella kova tekemään töitä, ja mä ihan oikeasti pidän mun työstä ihan älyttömän paljon. Ja niihin paikkoihin nyt yleensä on tupannut samankaltaisia ihmisiä, joka tarkoittaa että kyllä natsaa. Yhden helmen tapasin reilu viisi vuotta sitten ensimmäisen kerran kuumassa keititiössä, ja viikon kuluttua musta ja Jussista tulee hänen toisen lapsensa kummeja <3

Tiina.
Paula ja Heli.


Mutta sitten on myös niitä frendejä, jotka on siellä aina, vaikkei niitä näkisi kuin kerran vuodessa, ehkä jopa vahingossa. Mutta ne on myös just niitä, että kun ne näkee tuntuisi kuin ois viimeksi nähnyt eilen.
Tämä on myös yksi syy, minkä takia meidän hääjuhlat ovat lapsettomat juhlat. Mä niin kovasti haluan jutella mun rakkaiden ystävien kanssa, enkä heidän lastensa. Vaikkakin ne ihania kaikki ovatkin. Mutta me nähdään lasten kanssa aina. Ne on sellaisia pieniä supertähtiä jotka vetävät kuin magneetti huomion itseensä, ja se on ihan ok. Kaikkina muina päivinä, mutta ei sinä päivänä kun juhlitaan meitä. Silloin jutellaan ja kysellään aikuisten kuulumisia, ilman "pyyhkimään!" huutoja.  Kaikella rakkaudella.


Riikka.

Upeita yksilöitä löytyy myös sun ystävien ystävistä! Sillä jos sun kaveri pitää siitä tyypistä, säkin todennäköisesti pidät. Joten ehdottomasti kannattaa mennä kaiken maailman kutsuille joita kaveris järkkää. Vaikka just nyt Tupperware, kynttilät tai rasvapurkit oo sun mieleen, (mutta yleensä siellä tarjoillaan kahvia ja herkkuja.) Ei tiedä vaikka lähtisit yhtä uutta ystävää rikkaampana. Been there, done that!


Annika.

Facebook on myös aika velho. Itse liityin muutamaan odotusryhmään kun poikia odotin, ja molemmista sain kyllä aikamoisia ystäviä itselleni. Ja mikä parasta, myös pojat saivat. Siis ehdottomasti kannatan myös äitejä verkostoitumaan netissä.
Tässä vielä linkki juttuun, jossa  enemmän Marraskuisista -13
Hienoja naisia jokainen.




Sitten on tää uusin sovellus, jonka latasin viikko sitten! Ios-laitteille sopiva Momzie-sovellus! Ihan sika hauska juttu! Se on siis kuin äitien tinder. Oon ihan fiiliksissä, koska mun sinkkuaikoina ei mitään tindereitä ollut, niin nyt mäkin pääsen sellaista tavallaan käyttämään. Kannattaa kokeilla, se on ilmainen, joten mitään ei häviä. Ja bonarina voit bongata sieltä naapurin Lissun, joka ois myöskin vaunulenkkikaveria vailla.

Adele ja Luka

Mutta sitten on myös se ihan perinteinen tapa. Ihan vain avata oma suu jos näkee tyypin, joka näyttää tai vaikuttaa sun mielestä kivalta. Mulle kävi niin just muutama viikko sitten, kun leikkipuistoon tuli kaunis tumma nainen kahden pienen pojan kanssa. Ja vitsit se tyyppi olikin kiva. Käytiin kimpassa uimassa, puistoissa ja nyt he kävivät meilläkin kaffella ja leikkimässä. Uudet ihmiset on niin kivoja. Kun sä voit tavallaan aloittaa ihan puhtaalta pöydältä, ja luoda ihan uuden pohjan ihan uudelle ystävyydelle. Aika näyttää tässäkin kuis käy.

Väino ja Luka

Mä olen kerran sopinut puistotreffit myös linja-autossa. Se on aika ovela paikka. Siinä ollaan kärryjen kanssa kuin sillit suolassa, lapset ehkä lääppii toisiansa minkä yltää rattaistaan, ja päivitellään että onpas nyt rallikuski liikkeellä. Siitä on todella helppo lähteä utelemaan, että asutteko täälläpäin, (kun kerta samaan suuntaan matkustatte.) Kannattaa ainakin kokeilla. Ei siinä mitään menetä, ehkä voi saada aikaiseksi kiusallisen tilanteen, jos toinen ei vaikka sulle vastaakaan. Mutta se on sitten sille toiselle noloa eikä sulle.
 

Mites, oletko sinä saanut uusia ystäviä aikuisiällä? Miten?

Ida

2 kommenttia:

  1. Aika heikosti... Kyllä nuo odotusajan ryhmät ovat tuoneet uusia tuttavuuksia, mutta ei ketään sellaista joka oikeasti soittaisi ja kysyisi mitä kuuluu. Tai laittaisi edes viestiä. Onko tuo momzie oikeasti hyvä? Olen sitä miettinyt, mutten ole vielä asentanut... Toisinaan olen niin vaunuilukaveria vailla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se tekee uusiin ihmisiin tutustumisen niin helpoksi! Voit päättää tietojen ja kuvien perusteella haluaisitko tutustua, ja jos tä sma tyyppi on tehnyt sulle saman voitte aloittaa viestittelyn. Tässäkään kohtaa hän ei sa puhelinnumeroasi yms ellet itse sitä anna. Kannattaa ainakin kokeilla :)

      Poista

Kiitos kommentistasi. ❤