Kaksplus.fi

20. huhtikuuta 2016

Ekaa kertaa ikinä.

Mulla oli eilen kaikki tsäännsit vihdoin siivota ja puunata kaikessa rauhassa, kun taapero lähti jo aamulla mummin luo.

Me oltiin Vilin kanssa ensimmäistä kertaa ikinä kahdestaan koko päivä kotona!
Eihän silloin sovi siivota? Ei todellakaan. Me leikittiin isoveljen kaikilla autoilla. Vitsit että oli pikku-ukko huumassa, kun kukaan ei lyönyt, potkinut, purrut tai repinyt hiuksista ku leikki kuorma-autolla. Ah, ihana veljesrakkaus.
Mä rehellisesti jo odotan että Vili vetäis jo pikkuhiljaa kunnolla takaisin, jos loppuis se pikkuveljen ainainen rääkkääminen. Ja mistä  reilu kaksivuotias on oppinut lyömään oikein nyrkillä? 





Me käytiin koiran kanssa lenkillä,  ja mentiin vielä päiväkylpyynkin, sillä mutsin piti pestä tuplarattaat uutta omistajaa varten!
Sillä minäpäs päätin lahjoittaa meidän tarpeettomat tuplarattaat jollekin, joka niitä oikeasti tarvitsee. Ilmoitus löytyy täältä:*klik*
Itse sain rattaat kahvipaketilla ja suklaalevyllä. Peili sanoo että mulle riittää kahvipaketti.




Sitten me  syötiin ihan kahdestaan isot lounaat, niin oli hyvin väsytetty vauva,  että sammui melkein ruokapöytään.
"Ehkä mä sitten päiväuniaikaan vähän siivoan."
Ja pskat. Yhtäkään eksynyttä sukkaa, vaeltelevaa palloa tai karannutta pikkuautoa en lattialta nostanut. En ainuttakaan.
Sensijaan moikkasin työmiehille, vedin sälekaihtimet alas ettei vain kevätaurinko häiritse, ja kaivauduin valkoiselle nahkasohvalle kahden viltin alle seuranani valtava kulho karkkia ja ipad.



Mun piti katsoa vain yksi jakso the Affair -sarjaa, mutta lastani "vähän väsytti", niin katsoinkin sen lisäksi kaksi  jaksoa lisää Mustia leskiä. En edes ajatellut kodinhoitohuoneessa kattoa hipovaa pyykkivuorta. Ei huono. 



Ihana päivä. Paljon suukkoja, haleja ja naurua. Ehtii sitä myöhemminkin siivota. Eikö vain? Eilen oli ansaittu äiti-vauvapäivä <3 
Monet pitää mua sellaisena suorittaja-mutsina, mutta todellisuus on oikeasti aika laiska ja mukavuudenhaluinen. Harmi vain, että se pyykkivuori ei sieltä itsekseen kadonnut, tänään se pyörii siis kahta kovemmin.



Lukallakin oli kiva päivä, mummi vei hänet ensimmäistä kertaa elokuvateatteriin katsomaan Risto Räppääjää! Ja voitteko kuvitella, meidän hulivili katsoi koko elokuvan. Mun vauva ❤


Meillä on  niin onnellinen tilanne että 3/4 isovanhemmista asuu 10km päästä meistä, joten tälläiset extemporereissut ovat mahdollisia, ja mun mielestä just suunnittelemattomat hauskuuttelupäivät on niitä parhaita sellaisia. 

Ida//Mutsi ja Murupullat









11 kommenttia:

  1. Mä muistan kanssa omasta lapsuudesta sen "juhlan" kun sai leikkiä isoveljien leluilla kun ne oli muualla! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa! :) Mua käy niin tuo pienempi sääliksi, kun kaikki tuntuu olevan "UKAN!!" Oli niin ihanaa katsoa kun toinen oikein nautti saamastaan huomiosta, ja niistä leluista.

      Poista
  2. Ihana päivä! Joskus pitää vain osata ottaa rennosti, siivoaa sitten seuraavana päivänä senkin edestä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin. Mulla on aina ollut vähän sitä vikaa etten osaa olla, jos on epäsiistiä. En voi esimerkiksi kuvitellakaan meneväni nukkumaan, jos keittiössä on pommi. Koska on nihan kamalaa aamulla tulla keittämään kahvia, jos vastassa on tiskivuori.

      Poista
    2. Sama mulla. Ja onhan se ihan mahtava fiilis herätä aamulla ja todeta kaiken olevan siistiä (lasten heräämisen asti) <3

      Poista
  3. Ihanan kuulonen päivä!! Hauskaa, että lapsi pääsi mummonkanssa viettämään ihan spessu päivää kahdestaan elokuvan merkein. Pyykkiä kerkiää pestä myöhemminkin! :)

    VastaaPoista
  4. Just meinasin kommentoida, että eipä ne pyykit onneksi sieltä mihinkään häviä:D
    Ihanan kuuloinen päivä ollut teillä kaikilla!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei todellakaan häviä, ovi kiinni vaan niin ei näy! :)

      Poista
  5. Just hyvä! Musta tosin tuntuu, että mä vedän samanlaisella asenteella päivästä toiseen. Ehkä joskus pitäisi vähän suorittaakin? :D

    VastaaPoista
  6. Kyllä kotityöt odottaa :) Tosin ne vois sen odotuksen aikana karata jonnekin :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. ❤