Kaksplus.fi

6. maaliskuuta 2016

Tarra pissastas, kaks kakkastas.

Kun sun kaksivuotiasta ei vaan nappaa potta.



Mä tunnustan että olen todellakin odottanut hyvin pitkään sitä päivää, että yhtäkkiä mun lapsi ihan vaan päättäisi itse, että hitsit mä mitään vaippaa käytä vaan menenkin tästä potalle/pöntölle. Ei oo muuten kuulunut sitä päivää.

No joo, L on vasta 2vuotta ja 3kuukautta, ettei tässä nyt mikään hätäkiirus ole. Mutta kun ne pisut ja kakit alkaa olla jo melko isoja.
Se on silloin ihan jees, kun hän näkee että joku muu pisuttaa sinne pottaan. Sitten meidän rakas taapero jaksaa siinä käydä ehkä kerran kaks.

Ollaan kokeiltu että olis kotona ilman vaippaa, ja potta koko aika siinä hollilla, mutta housuja meni vaan jatkuvalla syötöllä koneeseen. Eikä häntä tuntunut haittaavan lainkaan ne märät vaatteet.

Ostin ensin kiinalaisesta nettikaupasta pienten poikien pisuaarin. Kyllä! Ajattelin et vitsit tää on hyvä juttu! Sillä hän tykkää pissata seisten, koska isi.



Siinä on siis imukupit joilla se laitetaan kiinni laattaseinään. Ja tuo sisempi osio on irroitettava, joten se tyhjennetään siis itse ja pestään.
Ei sit ihan mennyt niinkuin mä ajattelin. Ihan kiva lelu tuo tuolla suihkussa tuntuu olevan. Koirakin siitä käy välillä juomassa, ettei nyt ihan hukkaan hurjat kuusi euroa mennyt.

video


Mutta sitten mä muistin että olen monesta mammafoorumista lukenut pissatarroista. Ja aloinkin sitä ajatusta muhimaan mielessäni vähän enemmän.

Ja eilen me sitten Lukan kanssa askarrreltiin valtavan  hieno pottataulu.
Ehkä siitä tuli vähän tyttömäinen, koska L valitsi kukkapahvin, ja äiti perhospiparimuotin.

Mutta pointti on siis se, että jokaisesta pisusta potassa saa Luka itse laittaa tarran perhosen sisälle. Kakista lupasin oikein tuplatarrat! Ja kun jokainen perhonen on tarroitettu, pääsee reipas rakas Luka Hoploppiin ja jätskille äidin tai isin kanssa.



Joku taika noissa tarroissa on, ehkä se liimaaminen vaan on niin hauskaa, että antoi jo ekana iltana tuulta purjeisiin tämä pikku poikkis. ;)



Myöskin se, että vaipat on ihan jäätävän kalliita, antaa mulle vähän lisäpuhtia tähän hommaan. Pikkuhiljaa, nyt vaan peukut pystyyn että tää toimii!


2 kommenttia:

  1. Mä nyt oon näköjään joku superkommetoija (sori :D) mutta siis ihan sairaan hieno ja mahtava pisuaari. :DDD

    Kuulin, että täällä pohjoisessa monet hakee vaipat norjasta, kun siellä ne on niin paljon edullisempia, kuin suomessa. ;o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks ookki upee! :D
      Mä en ees uskalla laskea paljonko vuodessa noihin vaippoihin kuluu rahaa... Huh.

      Poista

Kiitos kommentistasi. ❤