Kaksplus.fi

2. maaliskuuta 2016

Kerrankin ostin jotain itselleni. Ostin itselleni hyvän näön.

Voihan silmälasit. HEIPPA!

Kohta ei oo lasit pieniä sormenjälkiä täynnä!
Mä ostan aina mun pojille. Menen etsimään itselleni esimerkiksi uusia farkkuja, kun vanhat on jo pyllystä puhki. Tulen kotiin kassit pursuten. Vaatteita lapsille. Miten taas meni, ihan omasta mielestäs kysyy Jussi.
Ja sitten se miettii samalla et voi paska, nyt se käyttää edelleen niitä kamalia legginssejä ja luulee et ne on housut.
Se on aika (todella) hullua, en raaski ostaa itselleni juuri mitään, koskaan.  Mutta pojille en edes aina harkitse. Eikö sen kuuluisi mennä vähän toisinpäin? Koska mulle ne retkut nyt mahtuis päälle pidemmän aikaa kuin puolivuotta. Mutta ei. Uskon ja tiedän että tämä on hirmuisen yleistä äideille, onhan?

Mutta, nyt minä sen tein, sen josta olen haaveillut jo vuosia. Varasin ajan ihan vain itselleni, itseäni ja omaa mukavuuttani ajatellen. MINÄ. MINULLE. MINÄ. 
Minä menen silmien laserleikkaukseen. Vihdoin!

Sain ensimmäiset silmälasini kun menin yläasteelle, ja voi sitä harmia. En olisi millään niitä halunnut, ja sainkin heti piilolinssireseptin taskuun. Mutta eihän siitä koulunkäynnistä ois mitään tullut kun eturivistäkään nähnyt taululle.
Mutta, sanoohan sen ihan järkikin ettei se hyvää silmille tee pitää niitä piilolinssejä päivittäin, vuodesta toiseen.

Mulla on ollut yhteensä viiden lasit ja yhdet aurinkolasit, jokaiset n. 500€ linsseineen.
1kk piilarit maksavat noin 30€
Siitä voi ihan laskeskella miten paljon näihin silmiin on rahaa kulunut. 
Joten koen että 2300€ on aika kohtuullinen hinta siitä, että aamulla kun herään ei ensimmäisenä tarvitse etsiä silmälaseja, että näen mitä kello on.

Mutta voi hitsit että mua jännittää!
Jännittää ihan sikana. 

Esitutkimuksessa kävi ilmi että mun silmät on ihan  ihanteelliset femtolasikiin, tai smile -leikkaukseen. Mutta me valittiin hoitajan kanssa sitten se tunnetumpi ja suositumpi femtolasik.

Kohta ei mee enää huuruun ku tulee ulkoa sisälle!



FS-LASIK  on maailmassa eniten käytetty, turvallinen ja kivuton Femtosecond-laserilla tehtävä laserleikkausmenetelmä, jonka paranemisaika on erittäin lyhyt. Leikkauksessa sarveiskalvoon muodostettava läppä tehdään lasersäteen avulla. Läppä käännetään syrjään ja laser muotoilee silmän etuosan uudelleen niin, että taittovirhe korjaantuu, minkä jälkeen sarveiskalvoläppä laitetaan takaisin paikalleen. Silmällä näkee heti leikkauksen jälkeen, ja useimmat voivat työskennellä normaalisti jo leikkausta seuraavana päivänä. (wikipedia)

Elikkäs mä menen  Silmäsairaalaan klo 12, siitä sitten ensin vielä lääkärintutkimukseen, ja sitten leikkaukseen. Itse leikkaus kestää noin 20 sekuntia per silmä, ja silmäsairaalassa vietetään yhteensä noin kolme tuntia, että ei sen kauempaa. 

Hoitaja kertoi, että luonto "liimaa" sarveiskalvoläpän noin viikossa takaisin paikoilleen, jonka aikana onkin hyvä olla varovainen. Ei saunaa, meikkiä tms. Sitä en tosin koe ongelmaksi, ihan what evör jos mä nään ilman laseja. Tippoja tulee käyttää reilusti ettei silmät kuivu, mutta muutoin näön pitäisi olla hyvä jo seuraavana päivänä. En malta odottaa.
Muistan aina kun sain ensimmäiset silmälasini, ja katselin ikuisuuden pikkukiviä. Miten hieno tunne kun ne kaikki pienet kivet erottui erikseen. Miltä mahtaakaan tuntua sama fiilis, ihan ilman prillejä. 

Meidän koira pureskeli pentuna mun kahdet lasit. Eipähän tarvitse sitä enää pelätä. Mutta mites käy taaperon, joka joka aamu juoksee meidän huoneeseen huutaen, "Uka heräs!" ja nappaa mun silmälasit yöpöydältä ja antaa mulle, "Äiti herää, lasit päähän."

Ei tuu ikävä tätä sihteeri lookkia.


Nyt tahtoisin ja toivoisin kovasti kokemuksia kyseisestä leikkauksesta, ja paikasta.
Itse valitsin Silmäaseman Silmäsairaalan hyvän tarjouksen vuoksi, mutta myös sijainti ja asiakaspalvelu on mulle todella tärkeä seikka. Se on hirmuisen hienoa, kun menet super jännittyneenä sulle ihan uuteen tilanteeseen, on vastassa ihan oikeasti mukavia ihmisiä.
Mun silmät tulee leikkaamaan mies nimeltä Jari Leppälä, hänen omatkin silmät ovat leikattu. Mun mielestä se on kiva bonus, kun on asiasta ihan oma kokemus potilaan silmin.

Mutta voi vitsit että jännittää!
Tässä on vielä sellainen ihana pikkuruinen bonus,  me lähdetään Dubaihin kuukauden kuluttua! Mun rakas, ihana, täydellinen ja maailman upein isosisko asuu siellä. Teräsmuidu valmentaa crossfittiä. Ihan normiduunia. :D
Mutta hei kuinka upeeta, että mä voin mennä sinne pelkillä aurinkolaseilla. Ei tarvitse temppuilla piilarinesteiden kanssa koneeseen, ja voi uida ja nähdä! Ihan samaan aikaan hei! 




Tää kevät on niin ihanaa, että mä ihan unohdin sellaisen jännän tosiseikan, että mulla on menossa viimeinen viikko äitiyslomaa. Oho.

Mutta näistä vielä tarkemmin, myöhemmin. Aurinko paistaa, elämä on ihanaa ja pojat kasvaa. Itse olen edelleen se nuori ja nätti likka, joka sai ne ekat rillinsä. Eikö totta?

 

4 kommenttia:

  1. Loistava päätös! Itse kävin femtolasikissa Jari Leppälällä syksyllä 2014. Käytin laseja 22 vuotta. Hetkeäkään en ole katunut! Leikkauksen kestää kyllä! Älä lue liikaa kauhutarinoita ennen leikkausta. Olin täysin kunnossa heti seuraavana aamuna. Illan vain lepäilin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noniin! :) Jes, ihana kuulla! So far olen pitänyt näppini erossa Googlesta sillä saralla. Täytyy pitääkin se niin. Viikko enää, se menee nopeasti!

      Poista
    2. Noniin! :) Jes, ihana kuulla! So far olen pitänyt näppini erossa Googlesta sillä saralla. Täytyy pitääkin se niin. Viikko enää, se menee nopeasti!

      Poista
    3. Joka päivä muistan katsella kauas horisonttiin ja sivuille ja lukea kaukaakin tekstejä. Olen oikeasti onnellinen tästä joka päivä. Elämän paras ostos ja päätös!

      Poista

Kiitos kommentistasi. ❤